Przyszłość handlu to dalszy rozwój e-commerce? Jak będą wyglądały zakupy za 5-10 lat? |
Wpisany przez S.Z. |
piątek, 08 czerwca 2018 12:56 |
Przyszłość handlu to dalszy rozwój e-commerce? Jak będą wyglądać zakupy za 5-10 lat?Jeszcze kilkanaście lat temu niewiele osób słyszało o e-sklepach czy zamawianiu przez internet. Zakupy robiliśmy w osiedlowym sklepiku czy większym markecie. Przez pewien okres popularne były również telezakupy. Dzisiaj nie trzeba nawet dzwonić. Wystarczy tylko wyciągnąć z kieszeni smartfona, wpisać w wyszukiwarce to, co nas interesuje i zamówić. Paczka z konkretnym produktem pojawi się u nas już nawet na drugi dzień. Jak jeszcze można uprościć zakupy? Jak zmieni się i jak będzie wyglądał rynek zakupów w przyszłości? Trusted Shops prezentuje najważniejsze trendy na najbliższe lata.Sklepy zamknięte, shoowroomy z opcją odbioru otwartePowoli przyzwyczajamy się do wizji sklepów zamkniętych w niedziele. Dlatego specjaliści sieci handlowych robią wszystko by zminimalizować straty z tym związane. Ciekawym pomysłem jest otwarcie salonów zwanych showroomami, gdzie można przymierzać i zamówić odpowiedni towar, jednak nie można go kupić w tradycyjny sposób. Tego typu działania mogą doprowadzić do sytuacji, w której za kilka lat wchodząc do sklepu zobaczymy już tylko innych klientów. Nie będzie natomiast ekspedientek, ochrony i innych osób z obsługi. Jest to bardzo prawdopodobna wizja, ponieważ testy tego typu sklepów już trwają. Pierwszy taki sklep na świecieAmazon Go to pierwszy w pełni samoobsługowy sklep. Nie trzeba tu czekać w kolejce do kasy, aby zapłacić za zakupy. Wystarczy zainstalować odpowiednią aplikację, wejść do sklepu, a interesujące nas produkty wsadzić do koszyka. Potem po prostu wychodzimy. Produkty przeniesione przez nas z półek do koszyka zostaną automatycznie dodane do naszego rachunku, który zostanie uregulowany poprzez aplikacje i np. podpiętą do naszego konta kartę kredytową. Jeżeli zrezygnujemy z jakiegoś towaru i odłożymy go na półkę to zostanie on błyskawicznie usunięty z naszej listy zakupów. Dostawa dronem? To już nie science fictionAktualnie zamówienie produktu, czas realizacji jak i dostawa zajmują średnio dwa, trzy dni. Już wkrótce czas dostawy może skrócić się do kilku minut. A wszystko za sprawą dostawy za pomocą dronów. Obecnie trwają testy tej technologii. Pierwsze słowo należało, podobnie jak w przypadku bezobsługowego sklepu, do Amazona. Dostarczanym do klienta towarem była książka, a cała operacja zajęła zaledwie trzynaście minut. Cała sztuka polega na dostarczeniu przesyłki do lokalnego magazynu, poczty czy sortowni. Stamtąd zamiast listonosza czy kuriera paczkę dostarczy dron. Być może za pięć lub dziesięć lat będzie to standardowym sposobem wysyłki. Wyszukiwarki już niedługo mogą być przeszłościąWyszukiwarka Google jest obecnie jednym z najczęściej używanych narzędzi do porównywania interesujących nas ofert oraz źródłem przydatnych opinii i recenzji. Konsumenci m.in. wyszukują oceny poszczególnych produktów, pytają o pracodawcę czy porównują ceny. W tym momencie ciężko to sobie wyobrazić, ale za jakiś czas czerpanie informacji za pomocą wyszukiwarki może stać się przeszłością. Obecnie na rynku istnieją już wirtualni asystenci, z którymi możemy komunikować się werbalnie, a należą do nich m.in. Amazon Alexa, Apple Siri czy Google Home. Wuszukiwanie informacji czy zakupy poprzez rozmowę z wirtualnym asystentem usprawniają wykonywanie codziennych czynności i pomagają zaoszczędzić czas. W przyszłości możemy oczekiwać, że asystenci podadzą nam nie tylko odpowiedź na nasze zapytanie, ale zagregują dostępne wyniki i dostosują je do naszych potrzeb. W tym celu technologie te będą potrzebowały funkcjonalności, które umożliwią im jakościową ocenę stron internetowych, firm i produktów oraz odpowiednie priorytetyzowanie wyników wyszukiwania. W związku z tym znaczenie ocen klientów prawdopodobnie wzrośnie, ponieważ recenzje te są jednym z kryteriów, które asystent mógłby wykorzystać przy doborze swoich rekomendacji. /źródło - / |