Trendy w e-commerce na 2019 rok |
Wpisany przez S.Z. |
środa, 23 stycznia 2019 16:43 |
Trendy w e-commerce na 2019 rokRok 2018 przyniósł wiele innowacji i zmian w świecie handlu internetowego. Część z tych trendów się utrzyma, ale powstaną też nowe. Rok 2019 z pewnością będzie futurystyczny. Zaobserwujemy rozwój robotów, uczenia maszynowego i przedsiębiorstw stawiających na ekologiczne rozwiązania. Trusted Shops, firma oferująca gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych, zebrała najważniejsze trendy w branży e-commerce na 2019 rok.ChatbotyTen trend w 2019 roku będzie zyskiwał na znaczeniu. Jest to przydatne narzędzie dla małych i średnich firm, które nie mogą zapewnić całodobowej obsługi klienta. W ich przypadku pomocny okaże się chatbot umożliwiający udzielenie odpowiedzi na niektóre często zadawane pytania klientów. Taka całodobowa pomoc „specjalisty” ds. obsługi klienta może być niezwykle użyteczna, zwłaszcza w okresach intensywnej sprzedaży, np. przed świętami. Chatboty nie okazują też niezadowolenia, zatem przez cały czas mogą udzielać wysokiej jakości odpowiedzi, które współgrają z wizerunkiem marki. Ponadto mogą obsługiwać wielu klientów jednocześnie. Bogactwo języka polskiego wprowadza jeszcze dużą trudność w pełnym zastosowaniu tego rozwiązania, ale z całą pewnością jest ono usprawniane systematycznie. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynoweSztuczną inteligencję można traktować jako sposób na zautomatyzowanie pewnych zadań, a dzięki uczeniu maszynowemu te zadania mogą być realizowane wydajniej i skuteczniej. W świecie handlu internetowego można to wykorzystać na wiele sposobów, np. wysyłać zniżki tym użytkownikom, którzy przez jakiś czas byli nieaktywni. W ten sposób zostaną zachęceni do ponownego odwiedzenia witryny sklepu. Można także poznać zachowania klientów wchodzących na konkretną stronę i wykorzystać te dane, aby zoptymalizować zarówno jej treść, jak i wygodę obsługi. Ta technologia zapewnia cały szereg możliwości. Nie należy się jej bać – warto zacząć z niej korzystać. Customer Experience i personalizacjaCustomer Experience jest to nic innego jak doświadczenie klienta w styczności z marką. A składają się na nie takie elementy jak obsługa, cena usługi lub produktu, możliwość szybkiego kontaktu z konsultantem. Zasada jest prosta: wzbudzenie zaufania, okazanie życzliwości i podążanie za gustem klienta (personalizacja) mogą mieć znaczący wpływ na to, czy zdecyduje się on zrobić zakupy w konkretnym sklepie, mając do wyboru kilka innych. Wyszukiwanie głosowe a SEOWyszukiwanie głosowe wpłynie w pewnym stopniu na strategię SEO. Po pierwsze wyszukiwanie głosowe coraz częściej naśladuje prawdziwe rozmowy, zatem tekst powinien to odzwierciedlać. Jeśli ktoś chce znaleźć tajskie jedzenie w Warszawie za pomocą tradycyjnej metody wyszukiwania, prawdopodobnie na smartfonie lub laptopie wpisze po prostu „tajskie jedzenie Warszawa”. Jeśli będzie korzystać z wyszukiwania głosowego, zada pełne pytanie: „Gdzie w Warszawie znajdują się restauracje tajskie?”. Większe znaczenie sklepów stacjonarnychNiektórzy nie mogą się nadziwić, że Amazon i Alibaba, dwaj giganci handlu internetowego, otwierają nowe sklepy detaliczne. Tym bardziej, że nie są to zwykłe sklepy stacjonarne. W sklepach Amazon Go możemy zasmakować przyszłości, w której będziemy robić zakupy bez kolejek. Dzięki nowym technologiom, klienci mogą wybrać produkty z półek i po prostu wyjść z nimi ze sklepu. Skanery i kamery rozmieszczone w sklepie rozliczą wszystkie zakupione produkty za pomocą kont użytkowników. Ochrona środowiskaNiemal każdego dnia słyszymy nowe ostrzeżenia dotyczące nagłej potrzeby zmiany naszych działań związanych ze środowiskiem i zanieczyszczeniami. Coraz więcej marek buduje swój wizerunek jako firm dbających o środowisko, a w 2019 roku ten trend tylko się umocni. Firmy wykorzystają potrzebę działania na rzecz środowiska i oczywiście będą informować o tym fakcie swoich klientów. Sklepy, które zrobią to odpowiednio skutecznie, odnotują w 2019 roku wzrost sprzedaży. /źródło - / |