DANONE: ochrona środowiska to dla nas misja i priorytet |
Wpisany przez S.Z. |
czwartek, 22 kwietnia 2021 18:58 |
DANONE: ochrona środowiska to dla nas misja i priorytetDzień Ziemi, obchodzony na całym świecie 22 kwietnia, to doskonały moment, aby przyjrzeć się działaniom, jakie znane firmy podejmują w trosce o planetę. To ważne, ponieważ stan środowiska naturalnego ma duże znaczenie dla kondycji zdrowotnej społeczeństwa. Mając to na uwadze, spółki DANONE realizują długofalową strategię, której celem jest dbałość o planetę, a tym samym o zdrowie jej mieszkańców. Zgodnie z wizją One Planet. One Health firma podejmuje konkretne działania ukierunkowane na ochronę środowiska, obejmujące między innymi rzecznictwo na rzecz wprowadzenia w Polsce systemu depozytowego na opakowania napojów czy przystąpienie do Polskiego Paktu Plastikowego.
Codzienne aktywności, podejmowane na poziomie jednostek, a także całych grup społecznych, nie pozostają bez znaczenia dla środowiska, którego stan, ma z kolei znaczenie dla ludzkiego zdrowia. To dlatego troska o oba te obszary – zarówno o planetę, jak i zdrowie – powinna być priorytetem dla nas wszystkich. Jednak aby takie starania przyniosły zamierzony skutek i obróciły się na korzyść Ziemi i jej mieszkańców, powinny być realizowane w sposób nie tylko przemyślany, ale też konsekwentny. Odpowiedzią jest strategia DANONE One Planet. One Health, która pozwoli zrealiować konkretne zobowiązania, aby nam wszystkim żyło się lepiej i zdrowiej.
ONE PLANET. ONE HEALTH – JEDNA PLANETA. JEDNO ZDROWIEPotwierdzając swoje ambicje i zaangażowanie w rewolucję żywieniową i chęć kształtowania prawidłowych nawyków żywieniowych na wszystkich etapach życia, przy jednoczesnej trosce o środowisko, DANONE zgodnie ze swoją wizją One Planet. One Health, wyznaczył kluczowe obszary, w ramach których prowadzi liczne projekty usprawniające. KlimatFirma DANONE jest świadoma wyzwań klimatycznych, w związku z czym od lat skrupulatnie mierzy emisję dwutlenku węgla do atmosfery w procesach produkcyjnych oraz podejmuje starania mające na celu jego redukcję. Tym sposobem, globalnie, w ciągu ostatnich 10 lat zmniejszyła emisję gazów cieplarnianych o 40% w całym cyklu życia produktu. Z kolei spółki DANONE w Polsce tylko w ciągu ostatnich dwóch lat zredukowały emisję CO₂ o 20% . Notuje się również mniejsze zapotrzebowanie na energię – spółki DANONE na przestrzeni minionych dwóch lat obniżyły poziom jej zużycia o 5%. Warto też zaznaczyć, że postawiony przez firmę cel pozyskiwania 100% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych do 2030 roku został już osiągnięty w lokalnych fabrykach DANONE w Polsce. Na tym też jednak nie koniec. Zgodnie z założeniami Polityki Klimatycznej DANONE, firma dąży do osiągnięcia do 2050 roku neutralności emisyjnej (zerowa emisja netto) w całym łańcuchu wartości. Strategia ta obejmuje również działania offsetowe pozostałych emisji, polegające na finansowaniu projektów obejmujących tereny zielone, które służą jako naturalne pochłaniacze dwutlenku węgla. WodaDANONE od lat podejmuje kroki w kierunku ochrony zasobów wody, m.in. poprzez pozyskiwanie jej w sposób zrównoważony i konsekwentne minimalizowanie jej wykorzystania w procesach produkcyjnych. Dodatkowo, aby zwiększyć retencję wody w przyrodzie, w ciągu 10 lat firma posadziła aż 8 milionów drzew w Beskidach. Co więcej, firmowe zakłady rozlewnicze w Polsce notują bardzo niskie zużycie wody w procesach produkcyjnych – 1,24 l na 1 l produktu. OpakowaniaMając świadomość wpływu, jaki odpowiednio niezagospodarowane opakowania produktów żywnościowych i napojów wywierają na środowisko, grupa spółek DANONE podejmuje starania, aby były one jak najbardziej przyjazne planecie. Założenie to realizuje na trzech płaszczyznach: poprzez projektowanie opakowań, tak by w 100% nadawały się do do recyclingu lub ponownego wykorzystania (cel do 2025 roku), korzystanie z materiałów opakowaniowych pochodzących z recyklingu (przykładowo od 2019 r. w ofercie Żywiec Zdrój znajduje się butelka 5L wykonana w 100% z recyklatów), a także budowanie świadomości ekologicznej wśród konsumentów oraz zachęcanie do właściwej segregacji i recyklingu plastiku, za pośrednictwem działań edukacyjno-informacyjnych. Warto dodać, że spółka Żywiec Zdrój od 2 lat aktywnie angażuje się w rzecznictwo (wspólnie z branżą) na rzecz wprowadzenia w Polsce systemu depozytowego na opakowania napojów, a także w budowanie zrozumienia wśród konsumentów w zakresie korzyści związanych z wprowadzeniem tego systemu. Od 2020 r. grupa spółek DANONE jest także aktywnym uczestnikiem Polskiego Paktu Plastikowego, stawiającego ambitne cele w zakresie zamykania obiegu tworzyw sztucznych. Przeciwdziałanie marnowaniu żywnościCelem firmy DANONE w Polsce jest zapobieganie marnowaniu żywności w całym łańcuchu wartości (dostawcy, produkcja, łańcuch logistyczny, itd.). Aby wyeliminować do minimum straty na etapie procesu produkcyjnego, DANONE wdrożył szereg usprawnień w swoich fabrykach. Ponadto, niesprzedane pełnowartościowe produkty przekazywane są do Banków Żywności i do innych podmiotów, tak by mogły trafić do osób potrzebujących. Od 2015 r. jako grupa spółek, firma przekazała na ten cel 2 tys. ton produktów.
Wszystkie aktywności podejmowane przez DANONE łączą biznes oraz zrównoważony rozwój i zostały określone w postaci długoterminowych Celów DANONE 2030, które są ściśle powiązane z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Dzięki dążeniu do ich realizacji firma będzie w stanie rozwijać się, strzec dobra planety oraz przyczyniać się do rewolucji żywieniowej, niosącej korzystne zmiany dla społeczeństwa. Poznaj grupę spółek DANONE, odwiedzając nową stronę internetową www.danone.pl. /źródło - / |